Svet-Stranek.cz
Pro příznivce tohoto osobitého motocyklu

historie a současnost:Na cestách nepřehlédnutelný! Pod retro slupkou moderní technologie! Drifter..

historie a současnost

Jak to vlastně všechno začalo..a něco o nás.

...i stvořil bůh osmý to den od počátku všehosvěta (místo odpočinku) motocykl a ze zbylých žeber Adamových pak jeho jezdce! ...tak to NE, tohle je fikce.. Bylo to jinak a mnohem později ! První byl výše zmíněný článek o dozajista mimořádně zajímavé historii motocyklu Kawasaki Drifter, publikovaný na stránkách K1400. No a pak se v tom virtuálním světě počali ozývat jezdci, které článek zaujal, ale co je podstatné, v garáži jim právě tahle mašina s hlubokými blatníky stála! Další vývoj není těžké odhadnout, vrána k vráně..neboli jak říkám já- volání rodu bylo natolik silné, že bylo dohodnuto první setkání . Na kalendáři bylo datum 11. září 2010. A setkání se vydařilo na jedničku. Bylo příjemné pokecat s jinými majiteli Driftrů, vyměnit si postřehy a zkušenosti, okouknout ostatní stroje a společně se ještě projet! A tak nebylo žádným překvapením, že se akce každoročně opakovaly, intenzita setkání se zvyšovala a z původně jednodenní akce se staly víkendovky. Myslím, že na rozdíl od ostatních podobných skupin, v té naší panovala a nadále panuje určitá větší volnost! Jednak pořádající ostatním účastníkům nezajišťuje žádné ubytování, jednak by to znamenalo dopředu proplácení pobytu a to už je závazek k absolvování akce a tady platí: ..přijeď kdy budeš chtít, odjeď kdy budeš potřebovat, nic nevysvětluj, nikomu se neomlouvej...máš své důvody a stejně nakonec bude rozhodovat počasí! Další věc je ta, že někdo vyžaduje chatku, jiný preferuje stan a někteří v pohodě zvládají nocleh pod širákem. A ona volnost se projevuje vlastně i u samotné projížďky. U většiny ostatních podobných skupin panují při společné jízdě určitá pravidla, která mají zajistit bezpečnost jezdců, což v reálu obnáší jízdu v koloně stylem cik cak, neboli zip. To může fungovat u většího množství motorek stejné kategorie s disciplínovanými jezdci, zažil jsem i opak a měl jsem sevřený zadek celou cestu! Další aspekt našeho stylu- tedy jízdy za sebou s dostatečnými mezerami je ten, že na rozdíl od zip kolony je čas a prostor vnímat krajinu a samotnou jízdu si vychutnat..a o to přeci jde! Asi není nepodstatné, že jsme nahony vzdáleni systému, který panuje v některých motoklubech, tzn. že někdo je president, vice president, treasurer, sekretář, pokladník, road captain, čekatel a další nositel úžasné a důležité funkce.. Máš Driftra? Tak přijeď..
V tom našem prvopočátku, kdy jsme se setkali poprvé a to u lomu Amerika, se nás sjelo sedm. Asi nám to přišlo jako malý zázrak, protože potkat v běžném provozu neplánovaně Driftra je vyjímečný okamžik, zákonitě si člověk musel pokládat otázku, kolik podobných strojů se v této zemi může tak nacházet?! Proto jsme založili databázi, kam jsme ukládali snímky všech Tuláků, jednak našich vlastních, jednak těch několika potkaných, ale hlavně všech, kteří se kdy mihli na českých bazarech..tudíž je vysoká pravděpodobnost, že zůstaly v zemi. Dnes, kdy se zpožděním píši tento článek, se počet podchycených strojů vyšplhal na hranici 80 ks !! A to je cifra, kterou by jsme si v těch začátcích netroufli typnout ani po dobře propité noci a zbytnělé míře optimismu :)
Jak je to v každé společnosti obvyklé, všechno se vyvíjí, všechno má přirozenou tendenci jít svou cestou. A tak někteří z původních účastníků svého Driftra prodali, ať už k tomu měli jakýkoliv důvod, ale další jezdci se ozvali a ozývají a počty těch, kteří na setkání jezdí se přeci jen pohly nahoru. Teda ne že by záleželo na kvantitě, ale každý, kdo slyší volání rodu je vítán!
návštěvníků stránky
celkem309 328
tento týden172
dnes11